reklama

Na úrad rád?

Úradník je tvor večne namrzený a zažltnutý ako kancelárske tlačivo. V nestránkové hodiny dokáže byť pomerne priateľský a v kruhu svojich kolegov pokojne zahníva vo svojom materskom úrade v zastrčenej ulici pri kávičke a cigaretke. Len čo sa však otvoria dvere a vhrnie sa dovnútra stránka, úradníka sa zmocňuje obvyklá nepohoda a ihneď začne vyvíjať najrôznejšie prekážky, kvôli ktorým nie je schopný vybaviť vašu vec. Takto nejako to funguje aj v rožňavských úradoch. Pýtate sa, prečo si to myslím? Tu je môj kratučký príbeh:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kúpil som si v Rožňave byt. Bola to dobrá kúpa. Zlé však nastalo, keď som sa odhodlal prepisať ho na seba. O rožňavskom katastri a jeho štýle práce kolujú po meste nie najideálnejšie chýry. S obavou som teda zaklopal na príslušné dvere. Vnútri sedela profesionálne ponurá pani, ktorá ma mocenským gestom zastavila, len čo som vycekol prvú vetu: ,,Kolky máte"? Samozrejme, že nie. Sadzobníky predsa nenosíme v hlave. Nie sme nenormálni ľudia. Úplne normálne na Slovensku je iba to, že úrad, ktorý ich vyžaduje, ich nepredáva. A samozrejjme, ani nikde v blízkom okolí. Tak som sa na pokyn múdrej úradníčky vybral na skusy po Rožňave. Zistil som holt, že kolky vám už nepredajú hocikde. Po hodinke tápania som sa nakoniec dovalil späť s požadovaným obnosom v štátnej cenine.Odstál som si opäť   rad nafunených spolutrpiacich a po dvoch hodinách pobytu v zrúcanine, v ktorej sídli ten náš kataster, som si víťazoslávne odnášal potvrdenie o vklade do katastra. Uplynul takmer jeden pracovný deň. Myslíte si, že táto tortúra je znesiteľná? Áno, je. Ak sa však vyberiete v rámci tej istej veci (kúpa nového bytu) zapísať sa na nový trvalý pobyt, podstúpite ešte tirádu na mestskom úrade, pre nový občiansky preukaz aj na polícii, ďalej pôjdete na prôzne prepisy a zápisy ešte k plynárom, elektrikárom, správcovi bytového fondu a mnohí nakoniec aj k psychiatrovi. Lebo na úradoch sa od čias nedávno minulých ešte nič nezmenilo. Skrátka, na úrad   chodím rád.

Jaroslav Verlík

Jaroslav Verlík

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

novinár na voľnej nohe, grafik, webdesigner Zoznam autorových rubrík:  PublicistikaGrafikaMédiáStaršie článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu